Sidor

fredag 14 februari 2014

Första utkastet till omslagsbilden!

Bara i dig har min själ sin ro.

Så är texten i en sång som vi brukar sjunga i kyrkorna ibland. I gårkväll tyckte jag plötsligt att de orden sa allt. Det är precis så det är för mig. Jag kan ägna mig åt många saker. Jag kan hitta på alla möjliga roliga och avkopplande saker att göra. Men det är bara hos Gud som min själ får ro.

Att få lämna över allt till Gud. Att veta att allt inte hänger på mig. Att veta att jag får vara hans barn. Att få vara nära honom. Prata med honom. Det är det som ger mig ro i själen. Det är det som gör att det känns så gott allra längst in i mig. Ingen annan kan ge mig den vilan. Bara i honom har min själ sin ro.


Om jag så skulle sitta inne i självaste Minidrakarnas krater och vara omgiven av små ettriga drakar? Skulle min själ ha ro då? Ja, antagligen… ; ) Här är första utkastet till omslagsbilden!


1 kommentar:

  1. Det är en av mina favoritsånger och har varit det läänge! :-) Vilket snyggt och spännande omslag det ser ut att bli! Kram

    SvaraRadera